מנקי חלונות מסכנים את חייהם כדי לשמור על העיר נקייה

  • Home
  • בעלי מקצוע
  • מנקי חלונות מסכנים את חייהם כדי לשמור על העיר נקייה
מנקי חלונות גבוהים

איך תיראה העיר תל אביב בלי גורדי השחקים המתנשאים ששולטים בעיר? וכמה משעממים היו נראים אותם הישגים אדריכליים אם חלונותיהם לא היו מבריקים לאורך כל היום? מנקי חלונות בגורדי שחקים שומרים על חלונות הבניינים נקיים ומצוחצחים כדי שאנשים מבפנים יסתכלו החוצה וכדי שאחרים יראו את יופייה של העיר מנצנצת על הזכוכית. אך עבודה זו טומנת בחובה סכנות אמיתיות מאוד, הן עבור מנקי החלונות שעובדים בגבהים מפחידים והן עבור הולכי הרגל שמתחת.

שטיפת חלונות בתל אביב

בדיוק כמו בבית, יש לנקות את החלונות בגורדי שחקים, בניינים רבי קומות ובנייני משרדים גדולים אחרים כחלק מהתחזוקה השוטפת. עסקים המשכירים משרדים בגורדי שחקים מצפים שלעובדיהם ומנהליהם יהיה נוף הנשקף מבעד למשרדיהם, הרי זה חלק ממה שהם משלמים עליו. הגברים והנשים ששומרים על ניקיון חלונות אלה עושים זאת בעבודה מחוץ לבניין, לרוב בגובה עשרות מטרים באוויר, תלויים מעל הרחוב שמתחת.

מנקי חלונות בגובה משתמשים בשיטות שונות כדי להישאר תלויים מחוץ לבניינים ולנקות אותם. בגורדי שחקים רבים יש התקנים על גג הבניין, אליו מנקי חלונות מחברים חבלים בעזרתם מורידים אותם אט אט מהגג כדי לתת למנקים גישה לחלונות. בבניינים שאינם כל כך גבוהים, אין זה יוצא דופן לראות מכונת שטיפה מחוברת לבורג שמונח לצד הבניין ונשאר מחובר אל המכונה בזמן שטיפת החלונות. רתמות בטיחות, חבלים וחגורות משמשים אותם מדי יום, וחיי המנקים המשתמשים בציוד זה תמיד נמצאים על כף המאזניים.

סכנות למנקי החלונות

הסיכון הגדול ביותר למנקי חלונות הוא, כמובן, ליפול מגובה רב בגלל ציוד בטיחות כושל. בעוד שמנקים עובדים לעיתים קרובות בגובה עשרות מטרים באוויר, סביר להניח שנפילה של 5 או 6 מטר תהיה קטלנית. אם פיגום מתנתק או נשבר ועובד נופל עשרות מטרים, כמעט מובטח שהתאונה תהיה קטלנית.

גם אם ציוד הבטיחות עובד כראוי, ישנם עדיין סיכונים אחרים למנקי החלונות. בגובה רב, הרוחות יכולות להיות חזקות למדי, במיוחד עם מתווה העיר מפני שהרוח נעה במהירות בין הבניינים לרחובות. רוחות אלה עלולות למשוך את מנקה החלונות מצד הבניין ולהפיל אותו.

סכנות להולכי רגל

מנקי חלונות גבוהים אינם היחידים שנמצאים בסכנה מכיוון שהמיקום שלהם גורן לכך שתאונות יכולות להשפיע גם על האנשים שמתחתיהם. הולכי הרגל נפצעו בעבר בעקבות ציוד וכלים שנפלו ונשמטו ממנקי החלונות מגובה רב, לפעמים עם השלכות קטסטרופליות. בעוד שמנקי החלונות תמיד צריכים לשמור על ביטחונם, חשוב שיזכרו את האחריות שיש להם גם על אחרים בזמן העבודה.

יש לחבר לכלים חבלים ורצועות שימנעו מהם ליפול לקרקע שמתחת. יש לאבטח ולבדוק את כל מה שמשתמשים בו מנקי החלונות כדי לוודא שלא יקרו תאונות. אפילו פריט קטן וקל משקל, לאחר נפילה של כמה עשרות מטרים, יכול להיות קטלני להולכי רגל שהולכים לאורך מדרכות העיר.

 
Yeadimg

תקנות וחוקי בטיחות

שוטפי חלונות צריכים לעמוד בתקנות שנקבעו על ידי מנהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית (OSHA) וחוקי המדינה והעירייה. בכל הנוגע לבטיחות העובדים, תל אביב היא אחד המקומות המסודרים ביותר במדינה. הנחיות OSHA מכסות דברים כמו תנאי פיגומים, רתמות בטיחות וציוד שיש להשתמש בהם, כיצד לאחסן ציוד שאינו בשימוש, ותנאים נפשיים ופיזיים שהעובדים חייבים לעמוד בהם. חוקים שונים מטילים אחריות על וידוא שמירתן של ההנחיות על ידי עובדים, המעסיקים ובעלי הבניינים.

אחריות לאחר תאונה

האחריות לתאונה בדרך כלל נופלת על מי שהיה רשלני— מי שפעל בצורה בלתי סבירה וגרם לתאונה שפגעה במישהו. מכיוון שחוקים והנחיות שונות מטילים את האחריות לבטיחות על גורמים שונים, אופי התאונה ישפיע על מי שאחראי לתאונה זו.

קחו לדוגמא התרחש אירוע שבו חפץ כבד נופל מהבניין ופוגע בהולך רגל ברחוב שמתחת. אם החפץ הזה התנתק מהבניין מכיוון שבעל הבניין לא דאג לוודא שהוא מחובר היטב, הבעלים יהיה אחראי. מצד שני, אם החפץ הוא חלק מהציוד של המעסיק של המנקה, המעסיק עשוי להיות אחראי. עם זאת, אם מנקה החלונות החזיק את החפץ והפיל אותו, האחריות עלולה ליפול על המנקה.

Over 10000+ Fans

Get Fresh Content From WPXPO
3 Comments Text
  • hdfilmcehennemi הגיב:
    התגובה ממתינה לאישור. זוהי תצוגה מקדימה, התגובה תהיה גלויה לאחר אישורה.
    Fullhdfilmizlesene ile en yeni vizyon filmler Full HD ve ücretsiz film sizlerle. Orijinal film arşivimizle en kaliteli film izle fırsatı sunuyoruz. Armando Scrivner
  • hdfilmcehennemi הגיב:
    התגובה ממתינה לאישור. זוהי תצוגה מקדימה, התגובה תהיה גלויה לאחר אישורה.
    Fullhdfilmizlesene ile en yeni vizyon filmler Full HD ve ücretsiz film sizlerle. Orijinal film arşivimizle en kaliteli film izle fırsatı sunuyoruz. Hong Torey
  • hdfilmcehennemi הגיב:
    התגובה ממתינה לאישור. זוהי תצוגה מקדימה, התגובה תהיה גלויה לאחר אישורה.
    Film izle, jetfilmizle internetin en hızlı ve güvenilir film, sinema izleme platformudur. Binlerce film seçeneğiyle her zevke uygun filmleri Full HD kalitesinde sunar. Jacob Krebel
  • Leave a Reply

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    Scroll to Top