סורגים לבית ולבית העסק – דברים שכנראה לא ידענו

סורגים

סורגים פשוטים מזכירים לרבים מאיתנו בתי סוהר ואסירים, בעיקר כאשר מדובר בסורגים שחורים ללא כל עיצוב. הקישור המבוצע בין סורגים לבתי סוהר מובן לחלוטין, אולם בכדי להפחית את עוצמת הרגשות העולים במצב זה, אפשר להזכיר לעצמנו כי גם בבתי עסק ובתים פרטים ישנם סורגים המפרידים בין היושבים בחלל הסגור לבית העולם החיצון. מסיבה זו ישנם אלו המתנגדים להתקנת סורגים, בטענה לחוסר האסתטיות שלהם ובגורמם לתחושה בלתי נעימה בעליל, בעת השהייה בחלל הבית או המשרד ואף מחוצה לו. הטענה גורסת עוד כי על סביבת המחיה והעבודה להיות נעימה וחופשית. סורגי ברזל, כך עוד נטען, מזכירים כלוב או בית כלא ופוגמים במידה מה בתחושת הביתיות והחופש החשובה לנו כל-כך.

אמצעי אבטחה הכרחי

סורגים ודלתות ברזל מסוגים מסוימים מהווים אמצעי אבטחה הכרחי למדי עבור רבים, לצורכי הגנת הרכוש והבית בפני פריצות. לפיכך, יש למצוא דרך לשילוב סורגים עם צרכים רגשיים ואסתטיים של אלו התופסים סורגים כאלמנט שלילי בסביבתם.

סורגים – עידון התחושות הלא נעימות

קיימות דרכים שונות למיתון התחושה הלא נעימה שעשויה לעלות בשל קיומם או התקנתם של סורגים. עם זאת, אבטחת הבית חשובה ביותר ואין סיבה להתפשר על איכות גבוהה של אבטחה; ניתן, אולם, להפחית את מידת התבלטותם של סורגים לעין. ניתן לבצע זאת בהתבסס על הצבע והצורה של הסורגים, כמו גם על אופן התקנתם. אין הכרח להתקין סורגים שחורים בסגנון בית כלא, אותם חרטנו במוחנו מסיפורים וסרטים אליהם נחשפנו במשך השנים, שהרי אין הם הכרחיים למטרה זו.

בשוק בימינו קיימים סוגים שונים של סורגים המעוצבים באופן אסתטי ושונה. בעת התקנה של סורגים ובחירת עיצוב, ראוי לזכור כי התקנתם קבועה ועל מנת להתקין סורגים אחרים, יש להסיר את הקודמים, בהליך שידרוש עלות נוספת, כמובן. לכן, עדיף לבחור את הסורגים הטובים ביותר עבורכם ועבור החלל שלכם, מראש, על מנת להימנע מרצון לשינוי עתידי.

דרכי הסוואת סורגים

שיטה נוספת להסוואת מראה הסורגים: בחירת צבע נעים לעין. דרך זו תסייע כאשר מתבוננים מחוץ או מבפנים. גם אם בוחרים צבע לסורגים, ראוי לבחון את טיב השתלבות הסורגים עם צבעי הקירות, על מנת שלא להביא לאי התאמה. נוסף על כך, כדאי לזכור שהסורגים מוצבים בחלק החלון החיצוני ועשויים להישחק במהירות – מה שיוביל לשחיקת הצבע ושינוי המראה אותו ביקשנו להעניק לסורגים.

4

Over 10000+ Fans

Get Fresh Content From WPXPO

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top