צבע אדום בזמן אמת

Image

המציאות שאנו חיים בה בשנים האחרונות אויבנו נמצאים כמעט בכל מקום ואנו מאויימים תמידית מרצועת עזה שבדרום הארץ, מלבנון ומסוריה אשר נמצאות מצפון אלינו, מאיזור מצרים כאשר מידי פעם ארגוני טרור מנצלים את השלטון הנרפה בסיני ומאיימים עלינו ואפילו ממזרח כאשר האיום האירני נושף בעורפנו.

אחד החידושים אשר ראינו בעורף בשתי המערכות הקודמות היא התרעת צבע אדום.

התרעת צבע אדום, מחלקת את הארץ לאזורי התגוננות על פי חלקים ואיזורים, ובאמצעות מערכות מכ"ם מתקדמות שמפעיל צבא ההגנה לישראל, ניתן לדעת לאיזה איזור מתוכננת הפגיעה של הטיל או הרקטה אשר זוהתה באוויר על ידי המכ"ם.

המכ"ם יודע לתת התראה לאותם איזורים מסויימים אשר בהם עתיד ליפול הטיל ובכך להפעיל בהם את האזעקה.

פיקוד העורף חילק את הארץ למספר איזורי התגוננות כאשר הוא נוקב במספר השניות שבהם מרגע הפעלת האזעקה על השוהים בו להיות במרחב מוגן, כאשר האיזורים הקרובים לגבול מצפון ומדרום הם בעלי זמן ההתרעה הקצר ביותר שמגיע עד לכחמש עשרה שניות, עד כ-60 שניות לאיזורים במרכז הארץ ומזרחה.

לאחרונה במבצעי צוק איתן ועמוד ענן נוכחנו לדעת כי אנו מקבלים את התרעת הצבע אדום בזמן אמת.

כלי התקשורת עשו הכל על מנת להקל על האזרחים בכניסה למרחב המוגן וכל אמצעי התקשורת נרתמו למאמץ הזה על מנת להביא את התרעת הצבע אדום בזמן אמת לאזרחים.

חלק מהמאמצים אשר נעשו על ידי כלי התקשורת הוא אמירה ברדיו על האיזורים והערים בהם יש באותו זמן צבע אדום.

בנוסף למאמץ של כלי הרדיו, גם בטלויזיה בצד המסך הייתה התרעה בכתב של האיזור בו מוכרז צבע אדום בזמן אמת בכל מהלך יום השידורים, דבר שקורה עד היום במידת הצורך.

כמו – כן, התרעת הצבע אדום בזמן אמת הגיע כמובן גם לסמארט פון שלנו, שכאמור הפך להיות חלק בלתי נפרד מחיינו.

על ידי הורדת האפליקציה צבע אדום, היינו יכולים להיות מעודכנים בכל התרעות הצבע אדום בזמן אמת ברחבי הארץ ועל ידי כך נוכל לדעת אם יש אזעקה גם במקום שקשה לנו לשמוע או גם אם אנו בדרכים.

https://www.youtube.com/watch?v=xukFLjVKsFo

Over 10000+ Fans

Get Fresh Content From WPXPO

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top