תרגילי עיניים בשיטת בייטס

שיטת בייטס

חוש הראייה הוא החוש החשוב ביותר כמעט מתוך חמשת החושים. העיניים שלנו יכולות להבדיל בין טוב ורע ולשדר את מה שהן קולטות למוח שמשתמש במידע הזה על מנת להגיב בהתאם. למשל כאשר אנו באים לחצות במעבר חצייה ורואים מכונית מתקרבת, המוח משדר לרגליים בהתאם להנחיות ששודרו מן העיניים אל המוח, לעצור במקום בטוח על המדרכה עד שהמכונית תעבור. זה אחד מן התפקידים הקטנים אך המשמעותיים ביותר שאנו מבצעים במהלך היום באמצעות חוש הראייה.

אך לא כולם זוכים לחוש ראייה מפותח ובריא. יש המון אנשים הסובלים מלקות הראייה בארץ וברחבי העולם ומתמודדים עם הלקות באמצעות משקפיים, עדשות, ניתוחים וגם רפואה אלטרנטיבית. כן, גם בתחום הזה הרפואה האלטרנטיבית נמצאת ומספקת אינספור שיטות המועילות לאימון שרירי העיניים.

במאמר זה אנו נתמקד בשיטת הבייטס, נסביר על ההיסטוריה שלה ואיך היא נוסדה:

שיטת הבייטס לשיפור הראייה נוסדה לפני כמעט מאה שנה על ידי רופא עיניים אמריקאי ויליאם הוראציו בייטס. תרומתו הגדולה למדעי הראייה הייתה בכך שפיתח שיטה שנועדה לרפא ולשפר את ראייתם הלקוייה של אנשים.

שיטת בייטס פועלת לשיפור הראייה בשני מישורים: אחד מהם הוא הפגת המתח והשני הוא תיקון הרגלי הראייה הלקויים. כפי שנראה, שני מישורים אלו למעשה חופפים ומשתלבים ביניהם כשהאחד תורם לשני.

מישור אחד מטפל במתח הנפשי הרב שהאדם נתון בו ושמתבטא באיזורים רבים ושונים בגוף וביניהם גם העיניים. העין שנמצאת במתח רב מאוד לאורך זמן, פעולתה התקינה והסדירה משתבשת והיא נתונה למאמצים פיזיים רבים. אופן הפעולה הרגוע והנינוח שמאפיין עין בריאה נעדר ממנה, כתוצאה מכך באופן הדרגתי מתפתחים הרגלי ראייה לקויים של בהייה מתמדת, מאמץ לראות ברור פרטים, חוסר בעיפעוף סדיר ומלא, אי מיקוד ושימוש בראייה המרכזית והמקולה.

המישור השני מטפל בהרגלי ראייה לקויים אלו ומתקנם על ידי חינוך העיניים מחדש לפעולה תקינה ונכונה. כך במישור אחד מופחת המתח המתח הכרוני הרב שבהן נתונות העיניים וכתוצאה מכך במישור השני הרגלי הראייה הלקויים עצמם גם כן משתפרים, כך משתחרר לאיטו מעגל הקסמים שגורם להרעה המתמדת במצב העיניים והראייה.

Over 10000+ Fans

Get Fresh Content From WPXPO

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top