תרגילי עיניים לחיזוק יכולת המיקוד

Image

בעולם בו המשקפיים ועדשות המגע נפוצים בקרב האנשים הלוקים בקושי ראייה מסוים, חשוב לדעת ולהבין אילו לקויות יכולות להיגרם לעיניים שלנו ואיך לטפל בהן. בעידן שלנו יש יותר חשיפה לקויות הראייה בעיקר מכיוון שהטכנולוגיה מתפתחת וזמן הבהייה שלנו במכשירים ובמילים גדול מבעבר.

כעת נפרט אודות לקויות ראייה שונות ואיך ניתן לחזק את העיניים שכלוקים בהן:

קושי במיקוד: פעולת הקריאה והכתיבה דורשת מיקוד העיניים על הדף למשך זמן ממושך. להעתקה מן הלוח דרוש שינוי מהיר של המיקוד – מבט למרחק על הלוח, מבט בדף הקרוב וחוזר חלילה. לעיתים העיניים מתקשות לבצע את הפעולה הזאת, ואחת העיניים "בורחת" החוצה או פנימה. הפרעה כזאת במיקוד הראייה עלולה לגרום כאבי ראש, כפל ראייה וטשטוש ראייה. לא פעם, בגלל הפרעת המיקוד הילד מעתיק מהלוח באטיות וכותב בשגיאות. אם סבלנותו פוקעת, הוא מפריע בכיתה ומתחמק מהכנת שיעורי בית, עד שמודבקת לו תווית של ילד בעל הפרעת קשב וריכוז. אפשר לפתור את הבעיה באמצעות הפנייה לאורטופטיסטית, שהיא פזיוטרפיסטית של העיניים. האורטופטיסטית בחברה שלנו נותנת תרגילי עיניים לשיפור המיקוד הראייה ובכך הם מחזקים את יכולת המיקוד של העיניים.

קוצר ראייה: קוצר ראייה הוא מצב שבו יש קושי בראייה מרחוק, שבגללו הילד אינו רואה מה כתוב על הלוח. הלקות הזו נפוצה בעיקר בקרב הילדים כאשר הם לא רואים מה כתוב על הלוח או את השעה בשעון הרחוק והם לא תמיד מספרים להוריהם כך שהבעיה לפעמים הינה רצינית כשאין טיפול לכך. הפתרון לקוצר הראייה הוא בעיקר הרכבת משקפיים או עדשות קמורות במספר המתאים ללקות ובכך לשפר את ראייתו.

רוחק ראייה: רוחק ראייה היא הבעיה ההפוכה. האדם רואה לרחוק אך לא מקרוב. רוחק ראייה בדרך כלל קיים מינקות וגם אותו אפשר לאתר בבדיקת ראייה. את רוחק הראייה ניתן לפתור גם על ידי הרכבת משקפי קריאה אך ניתן לרפא את הלקות הזו באמצעות תרגילים מיוחדים המאמנים את שרירי העין ומסגלים אותם למצב טוב יותר.

עין עצלה: לעתים קיימת בעיה בראייה בעין אחת בלבד, אבל העין השנייה "מפצה" על כך, והבעיה אינה מורגשת. כך מתפתחת עין עצלה. במקרה כזה חיוני לאבחן את הבעיה בעיקר בילדים בגילאי 6-7, מכיוון שבגיל מאוחר יותר יהיה קשה, לעתים בלתי אפשרי, לתקן את הראייה בכל אמצעי.

Over 10000+ Fans

Get Fresh Content From WPXPO

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top