עיצובים לדק: אלטרנטיבות לרשת ושיחים בדק מוגבה

דק

כשאתם מתכננים את הדק שלכם, אם הבית נבנה על בסיס מוגבה, ייתכן שתצטרכו להקים דק מגודר או מרושת שהוא גם מוגבה. אם בניתם דק מסביב לבית או שתכננתם דק מוגבה, העיצוב המסורתי הוא רשת ש"מסתירה" את מה שמתחתיו, או לחילופין שיחים שמקיפים את הבית, אבל לעתים קרובות אף אחת מהאפשרויות האלה לא נראית טוב.

אלטרנטיבה אחת היא לשתול גינה שלא דורשת תחזוקה רבה מתחת לדק.   הדרך לעשות זאת היא להניח פלסטיק שחור כבד ולחפות אותו באדמה ואז בחצץ – ישנם מרקמים וצבעים שונים של חצץ ושווה לשחק עם צבע החצץ כדי לקבל את האפקט הרצוי.

כשמרכיבים את עיצוב הדק הראשוני, יש לחשוב היטב על סוג הצמחים שיתאים בסביבה כזו ויוכל לשגשג בה, כגון צמחים אוהבי צל. אפשר גם לשתול כמויות גדולות יותר של אותו צמח לקבלת אפקט מרשים יותר באמצעות צמחי עלים דרמטיים.

יש לשתול אותם מתחת לדק בקבוצות או כנגיעות צמחייה. ניתן להשתמש בצמחים גם כגבול תוחם לדק ולהשאיר את הפלסטיק / חצץ באזור שמתחת לדק, איפה שלא רואים.

כדאי להתחיל מביקור במשתלה המקומית ולהסביר להם את התוכניות כדי שיוכלו להתאים לכם את סוג הצמחים הנכון. בחרו בצמחים שלא יסבלו באזור המוצל שמתחת לדק.

חשוב לרכוש צמחים שגם לא יפגעו בבית ושלא יגדלו מהר מדי. במשתלה ידעו להגיד לכם לאיזה גובה וגודל מגיעים הצמחים. באזורים מסוימים מאוד פופולרי לשתול עשב מונדו או צמחים בשרניים מתחת לאזור הדק. עם זאת, עליכם לבדוק מה מתאים לתנאים המקומיים שלכם.

ניתן לתלות עציצים גם לאורך הרצפה של הדק, כלומר הגג או התקרה של האזור שמתחת. כך ניתן ליצור גינה שקל לטפל בה, אך היא גם עושה עבודה מצויינת בקישוט האזור שמתחת לדק.

אם האזור שמתחת לדק גבוה מספיק כדי לעמוד בו בנוחות, ניתן לנצלו כאזור אירוח נוסף, אך מומלץ להשאיר אותו פתוח, כמו פרגולה. כך תוכלו להנות גם מאפשרות דקים עליונים ומדקים תחתונים ולהכפיל את השטח השמיש שלכם!

האפשרויות הן אינסופיות! בהצלחה!

Over 10000+ Fans

Get Fresh Content From WPXPO

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top