עבודה בהיי-טק בצפון

עבודה בהיי-טק בצפון

לפני שני עשורים עוד היה קשה למצוא עבודה בהייטק בצפון. כיום המצב שונה, אודות לסדר העדיפויות וההשקעה של הממשלה באזור הצפון. עוד ועוד אזורי תעשייה קמו בצפון ובתוכם מפעלי הייטק שיש בהם הזדמנות לצעירים עם תואר. אחד בולט כזה הוא אזור התעשייה ביוקנעם.

עם התקדמות כביש שש צפונה, עבודה בהייטק בצפון הפכה למשהו שכיח. היכולת של האזרחים לנוע ממקום למקום גדלה ויוקנעם הייתה בדיוק בנקודה הצפונית של כביש שש. אזור התעשייה אם כן, ישב על קרקע זולה ובעזרת המדינה (סבסוד של אחוזים בשתי ספרות) הצליח אזור התעשייה למשוך אליו עובדי הייטק רבים מאזור הצפון והמרכז. מאז אזור התעשייה ביוקנעם קמו עוד אזורי תעשייה המשלבים בתוכם את ענף ההייטק: בנצרת עלית, בקריות, בכרמיאל, בראש פינה וקדמת גליל ליד טבריה. נדמה שהשילוב של קרקע זולה עם הטבות מהמדינה משכה אליה יזמים רבים אשר הבינו את הפוטנציאל של הקמה של אזור תעשייה כזה.

עבודה בהייטק בצפון קיבלה מעמד שווה מבחינת ההזדמנות, אבל פערי השכר נותרו בעינם. במרכז הארץ עובד הייטק מרוויח יותר מעובד בצפון. אבל לעומת זאת עובד בצפון, נשאר הרבה יותר זמן בעבודה מעובד במרכז הארץ. נדמה שבצפון מעדיפים העובדים פחות תנועה מעבודה לעבודה ומקפידים על יציבות, בעוד חבריהם במרכז הארץ, מעדיפים לנצל כל הזדמנות ולוקחים סיכון במעבר בין עבודות.

אזור נוסף שנמצא בשנים האחרונות בפיתוח אזורי גדול וממתג את עצמו כאזור המיועד לעובדי הייטק הוא אזור מת"מ בדרומה של חיפה. אזור תעשייה זה התחיל מכך שהוא היה מורכב מבנייני משרדים גדולים, עם הזמן הבינו שיש להם כבר את התשתית ולאט לאט חברות הייטק מיקומו את עצמם באזור. החיבור לכביש החוף בתוספת תחבורה ציבורית זמינה, הקלה מאד על התנועה של העובדים. בנוסף המרחק הקטן ממרכז הארץ הוכיח את עצמו כאשר עובד אינו חייב להעתיק את מקום מגוריו כדי לעבוד שם או לבזבז חצי מהיום בנסיעות, מה שאי אפשר להגיד על עובדים במרכז הארץ שמבלים בפקקי תנועה מתמשכים.

Over 10000+ Fans

Get Fresh Content From WPXPO

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top